background photo
ACTUM

ПУБЛІКАЦІЇ

Штрафи за не оновлення даних в ТЦК - ст. 210 КУпАП

Точкою відліку для українців стало 16 число у липні поточного року, оскільки це був останній день для уточнення інформації призовниками чоловіками і жінками військовозобов’язаними.

Нагадаємо, що з 18 травня вступили в силу нові мобілізаційні правила згідно з однойменним законом, якими введено обов’язок – оновлення військово-облікових даних.


КУпАП також відтепер має вдосконалені норми більш суворого покарання за порушення цих правил.


До 16 липня таке оновлення здійснювали посадовці ТЦК та ЦНАПів, а після цієї дати останні такі функції не виконують. Тепер це може відбуватися у ТЦК та за допомогою функціоналу мобільної програми «Резерв+».


Нагадаємо, що уточненню чи звірці підлягають наступна інформація: ПІП, коли і де народилися, стать, адреса мешкання, номери телефонів, адреса електронної пошти, відомості про батьків, відомості про цивільний стан, працевлаштованість, освіта, спеціальність, стан здоров’я тощо.


Із загального правила є виключення, яке не повинно призводити до покарання за таке правопорушення, що зафіксовано у Примітці до статті 210 КУпАП. Так, якщо Міноборони мають змогу отримати з Оберіг особисті данні шляхом обміну з іншими реєстрами та сервісами державних органів. Як відомо, такі данні в Оберіг вже надходять з реєстрів органів податкової служби, ПФУ, РАЦС, судової адміністрації, прикордонної служби, Міністерства освіти, міграційної служби.

Яке передбачене покарання за не оновлення даних


Всі ті, хто проігнорував оновлення, проте повинні були це зробити, будуть піддані адміністративній відповідальності за порушення правил військового обліку, зокрема за ст. 210 КУпАП - будуть оштрафовані. Адже саме стаття 210 регулює порушення правил військового обліку і охоплює всі нюанси, які стосуються фактичної постановки на військовий облік, зняття з військового обліку, звіряння даних тощо.


Також звертаємо увагу, що суб'єктами порушення за статтею 210 є лише призовники, військовозобов'язані та резервісти. Натомість стаття 210-1 охоплює більш широкий спектр суб'єктів, зокрема - громадян, посадових та юридичних осіб.

Розмір штрафів за не оновлення даних в ТЦК



Штраф за не оновлення даних в ТЦК за мирних часів може варіюватися від 3 400 до 5 100 грн.


У воєнний час або у випадку повторності подібний прорахунок коштуватиме порушнику від 17 000 до 25 500 грн.

У разі не оскарження штрафу ТЦК та відмови від сплати у встановлений 15-денний строк, розмір адмінстягнення подвоїться відповідно до статей 307, 308 КУпАП.

Хто накладає штраф за ст. 210 КУпАП


З огляду на норми Закону 3696-ІХ посадовці ТЦК у особливий період наділені повноваженнями одразу оформити постанову про накладення штрафу за порушення правил військового обліку за статтею 210 КУаАП.

Більше того, змінами передбачається можливість заочного накладення штрафів за вказану категорію порушень без участі особи порушника за наявності таких умов: порушення мало місце в особливий період, який наразі триває; військовозобов'язаний не сповістив і не підтвердив поважність обставин, які позбавили його можливості прибути до ТЦК за наявності документів про його поінформованість куди, коли та у який час він мав заявитись за викликом.

В інших випадках на порушника складається адміністративний протокол ТЦК 210 КУпАП згідно з положеннями Інструкції, затвердженої наказом МОН №3 від 01 січня 2024. Такий процесуальний документ має бути складений у двох екземплярах та вручається під розпис порушнику. Далі оформлені в установленому Інструкцією порядку матеріали справи направляють керівнику ТЦК. Після цього за ст. 210 КУпАП хто розглядає такі матеріали? Так само - начальник центру комплектування за правилами КУпАП.

І в решті-решт хто приймає рішення по ст. 210 КУпАП? Знову ж таки начальник відповідного ТЦК видаючи постанову про накладення адмінстягнення або про закриття справи.

Оштрафувати можуть у межах трьох місяців з дня виявлення правопорушення і до одного року з дня його вчинення.

Зауважуємо, що постанова суду про штраф 210 КУпАП не ухвалюється згідно з чинним законодавством.

Чи можна оскаржити штраф



Вирішуючи питання доцільності оскарження штрафу ТЦК варто пам'ятати, що для цього встановлений 10-денний строк з дня винесення, але за наявності поважних причин термін можна поновити.

Законодавством про адміністративні правопорушення передбачено право оштрафованого скаржитися на постанову про накладення адміністративного стягнення у разі порушення норм матеріального і процесуального права.

На даний час існує два шляхи оскарження: до вищої ланки чи до суду.

Практичний досвід адвокатів об’єднання Актум підтверджує ефективність судового захисту.

Судова практика вже має багато позитивних прикладів судових рішень, ухвалених на користь позивачів та відповідно оштрафованих з мотивів недотримання ТЦК вимог законодавства при застосуванні адмін стягнень.

Якщо ви також маєте сумніви щодо правомірності дій чи рішень центрів комплектування – заручайтесь підтримкою надійних фахівців-практиків.

Телефонуйтe: 097-073-93-01, 098-665-05-40, 050-665-05-60.

З 8.00 до 22.00, без вихідних.

photo thems